/‘NEMOJ POSTATI LOVINA’ Policija je objavila film o opasnostima na internetu za djecu i mlade

‘NEMOJ POSTATI LOVINA’ Policija je objavila film o opasnostima na internetu za djecu i mlade

Međunarodni dan nestale djece obilježava se 25. svibnja. Hrvatska je policija tim povodom objavila film ‘Što se Tini dogodio?’, napravljen prema istinitom događaju, koji opisuje opasnosti na internetu.

U sklopu obilježavanja Međunarodnog dana nestale djece, na inicijativu EUROPOL-a, a u suradnji s Europskom policijskom stručnom mrežom za nestale osobe i AMBER alert Europe, ove godine inicirana je kampanja #DontBeACatch – #NemojPostatiLovina, a kojoj se, uz 23 zemlje iz Europe, aktivno pridružila i policija Republike Hrvatske.

Ovogodišnja kampanja usmjerena je na zaštitu djece protiv online groominga, odnosno na podizanje svijesti o opasnostima uspostave odnosa povjerenja i emocionalne povezanosti između djeteta ili mlade osobe i (najčešće) odrasle osobe putem komunikacijskih tehnologija, a s ciljem njihova vrbovanja i iskorištavanja u seksualne svrhe.

“Kampanjom se nastoji educirati djecu i mlade, kao i njihove roditelje o potencijalnim opasnostima online (virtualnog) svijeta u kojem manipulativnim tehnikama, lažnim predstavljanjem i drugim načinima vrbovanja predatori seksualno zlostavljaju i iskorištavaju djecu”, napominju iz policije.

Objavili su i promo film ‘Što se Tini dogodio?’, napravljen prema istinitom događaju, koji opisuje opasnosti na internetu.

Pogotovo sada u doba pandemije uzrokovane virusom COVID-19, kad djeca i mladi provode više vremena na internetu i društvenim mrežama potrebno je osvijestiti ovaj problem, senzibilizirati javnost te pružiti djeci i mladima zaštitne mehanizme i potrebna znanja kako bi se zaštitila od predatora, upozoravaju iz policije.

Naglašavaju kako određena recentna istraživanja u svijetu pokazuju da elektroničko nasilje također može biti okidač da dijete pobjegne od kuće, kao i okidač za samoranjavanje, a i teže oblike samoozljeđivanja. Zato je potrebno da se cijela zajednica društveno angažira s ciljem senzibilizacije o važnosti prijave svih oblika elektroničkog zlostavljanja.

Otkrili su i kako je, prema podacima iz provedenog istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba, svako deseto dijete spremno je naći se s nepoznatom osobom koja mu se obratila preko interneta, a mnogi od njih su spremni na takav susret otići bez pratnje odraslih.

“Cilj nam je da kampanjom #NemojPostatiLovina, kroz izrađeni preventivno-edukativni spot damo savjete djeci i mladima da dok sjede u fotelji vlastitog doma i putuju prostranstvima virtualnog svijeta ostanu sigurni”, zaključuju iz policije.

Objavili su i animirani video o opasnostima na internetu.

mšm

Foto: mup