/‘PROBLEM NEJEDNAKOSTI’ Nemaju svi jednake uvjete za pohađanje online nastave; neka djeca stavljena su u neravnopravan položaj

‘PROBLEM NEJEDNAKOSTI’ Nemaju svi jednake uvjete za pohađanje online nastave; neka djeca stavljena su u neravnopravan položaj

S pojavom korona virusa pojavila se potreba odvijanja nastave na daljinu. Samim time do izražaja je došao problem nejednakosti, ali i nedostupnosti digitalne opreme te neadekvatnih digitalnih vještina kod velikog broja djece što svakako umanjuje njihove šanse za uspjeh u školi, ali i životu.

“Škola je najvažnija”, “Samo se ti primi knjige”, “Bez škole ne možeš ništa…” poruke su koje djeca i mladi često čuju. Ipak, to što je obrazovanje bez sumnje važno, ne znači da su svi u poziciji držati ga visoko na listi prioriteta. Izvori nejednakosti u obrazovanju su različiti, a uključuju ekonomski, socijalni i kulturni društveni kontekst, funkcioniranje obrazovnog sustava i pojedinih škola te obiteljske okolnosti, ponašanje roditelja i njihovu uključenost u obrazovanje djeteta, podsjećaju iz Zagrebačkog psihološkog društva (ZPD).

Epidemija korona virusa sve je zatekla nespremne, tako da Hrvatska poput svih ostalih zemalja Europe, ali i svijeta pokušava djeci omogućiti pravo na obrazovanje i poštivanje zaštitnih mjera prevencije širenja novog virusa.

Treba imati na umu da nove mjere i online nastava različito pogađaju različitu djecu te da je veliki dio šansi za dobar školski uspjeh, jednom dijelu djece oduzet upravo uvođenjem online nastave. Također, treba uzeti u obzir i činjenicu da nemaju sva djeca iste uvjete za pohađanje online nastave. Nemaju svi adekvatnu opremu, laptope, brzi internet te na kraju krajeva, nemaju sva djeca sobu za sebe. Mnoge obitelji s jednim ili više djece žive u skučenim stanovima te svakako djeci nije isto pohađati “normalnu” nastavu i slušati online nastavu u stanu uz ostatak obitelji.

Ministar obrazovanja istaknuo je u četvrtak da se za vrijeme “lockdowna” na proljeće radilo “preko noći” i u tom trenutku je bilo “najbolje moguće što se tada moglo napraviti”. Međutim, naglasio je da je sada sustav spreman. “Mi cijelo vrijeme radimo nastavne materijale i mi smo dva tjedan ispred gradiva koje se provodi u školi”, kazao je Fuchs.

“Za sada ne mislimo primjenjivati nove mjere jer je situacija i dalje u skladu s očekivanjima. Ako se u skladu s općim mjerama ide prema zatvaranjima većih mjesta okupljanja u tom slučaju možemo razmisliti da se u tom području primijene neke od mjera koje bi vodile ka tome, ali o tome za sada ne razmišljamo. Tamo gdje se i pojavi pozitivan učenik, nastavno ili nenastavno osoblje, imamo primjere da i sada neke škole prelaze na C model na dva tjedna. “, kazao je ministar.

U svakom slučaju, trenutna situacija s korona virusom snažnije je istaknula socijalne nejednakosti i podcrtala nedovoljan trud i suradnju političara sa stručnjacima koji se bave djecom i mladima koji odrastaju u riziku.
Djeca i mladi kojima su internet, računala teže dostupni, mogu imati probleme u učenju, što postaje prepreka i kasnijem uspjehu u profesionalnoj karijeri. Time su neka djeca stavljena u neravnopravan položaj u odnosu na njihove vršnjake koji se ne suočavaju s ovim izazovima. Međutim, ako djeci pružimo jednak pristup digitalnim tehnologijama, sadržajima i vještinama, oni će imati jednake šanse za uspjeh.

Bjonda Lučić

Foto: Unsplash