O hrvatskim dizajnerima kao što su Aleksandra Dojčinović, Matija Vuica i modni dvojac ELFS čuje se i piše u medijima, no što je s mladim talentima koji se tek probijaju na naše, ali i inozemno tržište? Zagrepčanka Petra Auguštin (31) s prijateljicom Jasnom Jelusić pokrenula je modni brend nitoya. Nakon što je diplomirala na Tekstilno-tehnološkom fakutetu u Zagrebu Petra je malim koracima krenula u ostvarenje svog sna – pokrenuti modni brend i otvoriti vlastiti dućan. Ove su prijateljice složne su oko toga da ne prate trendove jer smatraju da se dizajn mora isticati – biti drugačiji. Nedavno su izlagale i na Ljubljana Fashion Week-u gdje ih je publika odlično dočekala, pa se šire i na slovensko tržište. Petru smo upitali o njihovom brendu, modi, hrvatskim dizajnerima i planovima za budućnost.
-Koliko se dugo baviš dizajnom i kako je nastao modni brend nitoya?
Ovim se poslom bavim još od studija, ali s prekidima. Radila sam za sebe i za druge, a sada s Jasnom imam brend nitoyu koji je na sceni otprilike jednu godinu. Naše dugogodišnje poznanstvo, zajednički pogledi i ciljevi, kao i bogato iskustvo te nadasve ljubav prema slobodi stvaranja rezultirali su pokretanjem ovog zajedničkog brenda.
-Opiši nam nitoya odjevne komade? Po čemu je brend poseban?
Nitoya komadi su zaista unikatni i gotovo je nemoguće naići na dva identična. Izrađujemo kapute, jakne, haljine, tunike, majice, hlače i suknje. Većina odjevnih predmeta može se nositi na više načina, ovisno o prilici i to je ono što nas razlikuje od ostalih. Kroz razne proreze, kopčanja ili vezanja model se mijenja i dobiva novu funkciju.
-Kakve materijale koristite i kome je sve brend namijenjen?
Većinom koristimo jednobojne prirodne tkanine, no poigravamo se i s određenim mješavinama, taftom ili kožom. Svaki komad je lagan za nošenje i jednostavan kako bi se osoba osjećala ugodno. Idealni su za žene svake dobi, kao i za trudnice koje se prvenstveno moraju osjećati dobro u svojoj koži.
– Možeš li živjeti isključivo od dizajna?
Mi se polako širimo na vanjsko tržište jer imaju interesa za naš dizajn. To je posao u koji treba dosta ulagati, ali kada radiš ono što voliš ništa nije teško. Kao i u svakom drugom poslu, ima dobrih i lošijih perioda, no brend polako postaje prepoznatljiv i tražen.
-Što misliš o hrvatskim dizajnerima?
Što se tiče drugih dizajnera – ima tu svega, naravno. Tržiste je možda malo i zasićeno, ali razlikujemo se od drugih i ne vodimo se toliko za trendovima, što je određenoj populaciji interesantno jer u ponudi imamo nešto drugačije a nosivo.
-Gdje se sve mogu pronaći nitoya odjevni komadi?
Imamo showroom i radionu na Novoj Vesi 72 gdje stvaramo i prodajemo. U Zagrebu prodajemo u još jednom dućanu Vila Shop u Gajevoj 25 te u Ljubljani, Pentlja Concept Store. Tamo smo imale dvije revije dosad i jako dobro s njima surađujemo.
-Kakvi su vam planovi za budućnost?
Cilj nam je otvoriti vlastiti dućan kako bismo mogle imati direktan odnos s kupcem i prezentirati odjevni predmet upravo onako kako smo zamislile. Naime, putem vizuala često nemamo dovoljnu predodžbu u što se sve jedan odjevni komad može pretvoriti. Dizajn je za nas igra! Uživamo u pronalaženju novih dizajnerskih rješenja koja odjeći daju novi smisao.
Maja Šubarić Mahmuljin