/Kako prepoznati ‘burnout’ na poslu i oporaviti se od njega?

Kako prepoznati ‘burnout’ na poslu i oporaviti se od njega?

U današnjem društvu, sklonom brzim promjenama i izazovima, koncept suočavanja sa stresom na radnom mjestu uvijek je aktualna tematika. Ruku pod ruku ide s drugim, podjednako izazovnim dijelovima našega života – od emocionalno iscrpljujućih odnosa do fizičkog umora zbog nastojanja da sve držimo pod kontrolom.

Stres na poslu može dovesti do niza fizičkih i psihičkih simptoma, a sindrom izgaranja na poslu poznat je pod uvriježenim nazivom – burnout.

Kako prepoznati burnout?

Burnout i stres dijele mnogo simptoma, no burnout odlikuju tri specifična osjećaja koja ga razlikuju od stresa:

  • osjećaj ekstremnog umora i iscrpljenosti
  • nedostatak entuzijazma i izrazita negativnost prema poslu
  • smanjena sposobnost obavljanja posla

Burnout često rezultira depresivnim simptomima poput tuge ili bespomoćnosti, a  izaziva širok raspon negativnih emocija te fizičkih simptoma poput:

  • frustracije i bijesa
  • razdražljivosti i iritabilnosti
  • anksioznosti i uznemirenosti
  • glavobolje, gastrointestinalnih problema, bolova u tijelu i umora

Kako se oporaviti od burnouta?

Razgovarajte sa šefom

Ukoliko je to moguće, razgovarajte sa šefom i objasnite mu kako se osjećate. Komunikacija je često ključna jer uzroci burnouta često su nerealna vremenska ograničenja, loše radno okruženje ili nejasna uloga u radnim zadacima. Sve navedeno uzroci su burnouta na koje direktan utjecaj ima upravo šef.

Priuštite si dovoljno sna

Spavanje je od vitalnog značaja za dobro psihofizičko zdravlje, a neispavanost je jedan od glavnih preduvjeta burnouta.

Redovito vježbajte

Svima nam je poznata ona stara – zdrav duh u zdravom tijelu. Da je to uistinu tako, pokazala su mnogobrojna istraživanja. Samo dva sata tjelovježbe tjedno mogu napraviti značajnu razliku.

Meditirajte

Tehnike meditacije omogućuju usredotočenu svjesnost na sadašnji trenutak, na okolinu i opažanje bez prosuđivanja.

Jedna od koristi meditacija je poboljšanje koncentracije i usredotočenosti u radu. Osim meditacija, u opuštanju također mogu pomoći i vježbe disanja. Ovim vježbama smanjuje se koncentracija hormona kortizola u krvi, hormona koji je poznat pod nazivom “hormon stresa”.

Potražite socijalnu podršku

Pričajte o svojim problemima s ljudima kojima vjerujete, možda su i oni iskusili iste probleme i mogu vam pomoći. Sastavni dio dobrog psihičkog zdravlja su i životna radost i dobro raspoloženje, na koje povoljno utječu kako dobri odnosi u obitelji, tako i na radnom mjestu, u školi i u slobodnom vremenu.

Autorica: Marijana Kovač/Direktno.hr

FOTO: Pexels