/KAMPANJA ‘OŽIVI ME’ – Uz samo malo vremena i volje možete spasiti ljudski život!

KAMPANJA ‘OŽIVI ME’ – Uz samo malo vremena i volje možete spasiti ljudski život!

Kampanja “Oživi me” kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati javnost o važnosti poznavanja postupaka oživljavanja poziva sve na besplatne edukativne radionice koje započinju 16. studenog. Prijaviti se mogu svi građani i tako naučiti kako pomoći osobi u srčanom zastoju. Nažalost, trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10 posto.

“Potrebno je samo malo slobodnog vremena i dobre volje da steknete znanja koja mogu spasiti ljudske živote. Učenje možete započeti već 16. sudenoga od 10 do 12 sati na edukativnoj radionici u Zakladi Hrvatska kuća srca. Prijavite se na linku i tijekom 2 sata naučite kako pomoći osobi u srčanom zastoju!”, stoji na Facebook stranici “Oživi me”.

Presudno je započeti s oživljavanjem

Riječ je o nacionalnoj javnozdravstvenoj kampanji kojom se želi podići razina svijesti građana te educirati javnost o važnosti poznavanja jednostavnih postupaka oživljavanja osobe koja doživi srčani zastoj. Kada je riječ o preživljavanju osoba koje su doživjele srčani zastoj izvan zdravstvene ustanove za uspjeh je neophodna pravovremena i pravilna reakcija osobe koja je svjedočila tom događaju, pozvala hitnu medicinsku pomoć i bez odgađanja započela oživljavanje.

Ukoliko uzmemo u obzir da je prosječno vrijeme dolaska hitne medicinske pomoći u Hrvatskoj do 10 minuta od poziva u urbanim, a 20 minuta od poziva u ruralnim sredinama te da se svake minute šansa za preživljavanje osobe u srčanom zastoju smanjuje se za 10-12 posto. Pravovremena reanimacija od strane svjedoka – laika povećava preživljavanje za čak 2 do 3 puta.

Trenutno je u Hrvatskoj preživljenje osoba od srčanog zastoja ispod 10 posto. Za usporedbu, u Norveškoj, u kojoj visok postotak laika pruža postupke oživljavanja osobi u srčanom zastoju, postiže se zavidna stopa preživljavanja od čak 40 posto. Upravo s ciljem da se Hrvatska čim više približi navedenoj brojci te osiguraju najveće moguće šanse za preživljavanje osoba koje su doživjele srčani zastoj, pokrenuta je nacionalna medijska kampanju ‘Oživi me’, kojom se želi informirati javnost te potaknuti čim veći broj građana Hrvatske da u slučaju srčanog zastoja pristupe žrtvi i započnu s oživljavanjem.

Nositelj kampanje je Zaklada Hrvatska kuća srca osnovana od Grada Zagreba radi promicanja i unapređenja kardiovaskularnog zdravlja. Suorganizatori kampanje su Hrvatsko kardiološko društvo sa stručnom potporom te Udruga StEPP čiji su članovi, mladi liječnici i studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu osmislili ovu kampanju koju će provoditi diljem Hrvatske.

mšm

Foto: Facebook (Oživi me)