Ovladavajući stranim jezikom uz kvalitetnu metodologiju i stručan pristup, djeca, mladi i odrasli osim znanja usvajaju i druge vrijednosti, ulažući tako od najranije dobi u svoju budućnost. Učeći, oni izgrađuju svoje samopouzdanje zbog naučena novog znanja i govorenja novim jezikom, razvijaju želju za novim spoznajama, uče o različitostima i novim kulturama, šireći tako svoju opću kulturu.
Nerijetko se i roditelji sami, kao poticaj djeci, odlučuju produbiti vlastito poznavanje jezika i podići pohađajući tečaj razinu engleskog jezika, što je danas ključno za gotovo svaki posao, kao i za razvoj i napredovanje u karijeri. Ulaganjem vremena i truda u poznavanje engleskog jezika roditelji djeci pokazuju primjerom primjenjivost engleskoga u svakodnevici te važnost cjeloživotnog učenja. Danas je engleski prisutan u brojnim segmentima obrazovanja, karijere, medija ali i načinima provođenja slobodnog vremena, poput putovanja, medija, kulture i sporta. Želeći sebi i svojoj obitelji pružiti kvalitetno usavršavanje engleskog jezika mnogi se odlučuju za Američki institut – školu engleskog jezika, o čemu je portal Generacija već ranije pisao. Razgovarali smo s predsjednicom Američkog instituta Alexandrom Chioureas Posković.
Sve je više škola stranih jezika u Hrvatskoj. Možemo li reći da su u posljednjih nekoliko godina škole koje nude instruktore – izvorne govornike napravile veliku razliku u metodologiji rada?
Glavna pogodnost učenja engleskog jezika s izvornim govornicima su prirodni zvukovi i intonacije plus idiomi i frazalni glagoli koje izvorni govornici poznaju i svakodnevno koriste. Ujedno, instruktori u našoj školi dolaze iz različitih zemalja engleskog govornog područja tako da to pogoduje našim polaznicima još više.
Vi ste sami izvorni govornik i doselili se iz Kanade. Što je utjecalo na Vašu odluku?
Hrvatska je postala dio mog srca i moje duše. Način života u Hrvatskoj je vrlo poseban, nigdje drugdje na svijetu nisam naišla na takav način života. Lokalni ljudi su me srdačno dočekali i osjećam kao da ovdje istinski živim život punim plućima.
Kako biste usporedili život u te dvije zemlje?
Moj život u Kanadi se uglavnom bazirao na radu i imala sam jako malo vremena za sebe i svoje interese. Osjećala sam se iscrpljeno. Kanada je prekrasna zemlja, tamo se nalaze moja obitelj i prijatelji, ali meni je bilo potrebno nešto više od života. Život u Hrvatskoj kultivira ravnotežu između profesionalnog i privatnog, što izuzetno cijenim. Jako sam sretna kada završavam s poslom navečer i vidim kafiće u gradu pune ljudi koji uživaju.
Često se ističe da su nove tehnologije u podučavanju važne. Na koji način ih Vaš Institut implementira?
Jako mi se sviđa ovo pitanje! Moja strast je korištenje tehnologije u učionici iz nekoliko razloga, jedan od njih je zato što je to dio budućnosti, ali i sadašnjosti. Tehnologija je relevantno i efikasno oruđe u poučavanju i trebali bi poticati korištenje iste više. Naša se škola koristi različitim aplikacijama te rješenjima za dijeljenje i slanje dokumenata za polaznike.
Naši polaznici ne trebaju prepisivati gradivo s ploče, sve se već nalazi u bilješkama koje smo pripremili u online datotekama. To nam daje dodatno vrijeme za vježbe i praksu poput razgovora ili vježbi razumijevanja. Naši polaznici uvijek mogu prakticirati pisanje rukom, ako žele, u svojim domaćim zadaćama, ali tehnologija nam u ovom slučaju omogućuje praktičnije korištenje našeg vremena. Naravno, koristimo se i online resursima, u slučaju gdje polaznici žele online poduku. Samim time shvatili smo da se razina zadovoljstva i ostvarenja naših ciljeva poboljšala.
Koliko na savladavanje stranog jezika utječe tzv. učenje od ranih nogu?
O ovome mogu govoriti iz dvije perspektive, kao netko tko je diplomirao i psihologiju i obrazovanje. Učenje bilo čega ranije je uvijek bolje. To se odnosi i na naše navike, rutine te, naravno, i strane jezike. Sinapse u dječjim mozgovima se puno lakše i bolje formiraju nego kod odraslih. Istina je kada mnogi kažu da su djeca poput spužve, sve upijaju. Neke od naših mladih polaznika sam podučavala od njihove treće ili četvrte godine i sada se izražavaju punim i složenim rečenicama u petoj godini života. Jako smo ponosni na malene polaznike Američkog instituta!
Vjerujete da je pismenost ključ uspjeha. Osim toga vi ste i odgojno-obrazovna stručnjakinja. Na koje neposredne načine to pokušavate prenijeti svojim polaznicima?
Mi uvijek radimo na razumijevanju, točnosti, tečnosti govorenja i proširenju rječnika u svakom od naših tečajeva (skraćenica iz engleskog jezika CAFE autora Gail Boushey i Joan Moser). Mi potičemo svoje polaznike da govore što je više moguće. No, najbolji način da pomognemo polaznicima u ostvarivanju ciljeva pismenosti na engleskom jeziku je vježbom i pravljenjem grešaka. Želimo da naši polaznici znaju da mogu raditi greške, učiti iz njih i zajedno s nama razvijati svoje vještine. Čitanje naglas nekoliko puta tjedno je bitno! To pomaže polaznicima formiranju sinapsa koje smo ranije spominjali, a koje se koriste i u govoru. Mi potičemo razvoj pismenosti, čitanja i pisanja kako bi postali što bolji govornici i kako bi lakše usvojili jezik.
Tko su vaši polaznici?
Naši polaznici su zaista različiti; od djece do umirovljenika, od početnika do izuzetnih govornika koji žele priliku da vježbaju govor, od profesionalaca do studenata, pojedinaca koji žele naučiti više ili im je engleski potreban za napredovanje u karijeri. Naši polaznici su uvijek bili i jesu- svi. Radimo i s korporativnim firmama također, odlazimo u njihove urede i podučavamo, a uskoro počinje i naš program rada u zajednici.
Kada ste došli u Institut i kako je došlo do njegovog osnivanja, postoji li tu neka lijepa životna priča?
Naravno, ovdje zaista i postoji prekrasna priča. Maša Anišić Campbell i Brett Campbell su osnovali Američki institut 2010.godine. Krenuli su s malim prostorom u Ilici, ali je škola vrlo brzo narasla tako da je trebao veći prostor. Brett je ujedno i bio jedan od naših instruktora i naši polaznici su ga izuzetno voljeli. Specijalizirao se za individualnu nastavu, poučavao je akademsko pisanje. Mi smo se upoznali 2015. godine, kada su mi Brett i Maša odlučili dati šansu i tada sam shvatila da moram unaprijediti i poboljšati svoje znanje kako bih bila najbolji mogući instruktor/učitelj koji mogu biti. Zato sam se vratila u Kanadu, upisala sam dodatni sveučilišni program te kad sam se vratila u Hrvatsku 2019. godine počela sam poučavati u našoj novog lokaciji u Gundulićevoj ulici 22. Nedugo nakon toga sam postala izvršni direktor škole. Maša i Brett su relativno nedavno preminuli, tako da smo ostali bez naših osnivača, ali njihova je želja bila da škola nastavi s radom i mi ćemo svakako raditi na tome da se njihovo nasljeđe nastavi. Odlučili smo proglasiti 27. travnja Dan Maše i Bretta Anišić Campbell kako bi honorirali naše prijatelje i osnivače.
Barbara Kraš Kedmenec/Bjonda Lučić
Foto: Bagadodo