/U Žar pticu stiže emotivna priča o dječaku koji se vraća u prošlost da još jednom vidi oca

U Žar pticu stiže emotivna priča o dječaku koji se vraća u prošlost da još jednom vidi oca

“Bornin vremeplov” – napeta i zanimljiva zagrebačka priča Krešimira Butkovića prvi je puta na sceni Žar ptice. Predstavu prema dramatizaciji Nine Skorup režira Ivan Leo Lemo, a praizvedba će se održati 1. ožujka u 19 sati u GK Žar Ptica.

Nedugo nakon objavljivanja (2016.) ovaj zagrebački avanturistički roman za djecu i mlade postao je pravi hit među čitalačkom publikom i najčitaniji roman 2017. godine. Djeca su s radošću prihvatili putovanje kroz vrijeme, u pustolovne osamdesete godina prošlog stoljeća u kojima je sve nekako bilo drugačije

Okosnica Butkovićeva romana je dječak Borna koji je odlučio je da će jednom kad odraste napraviti vremeplov kojim će se vratiti u prošlost u vrijeme kad mu je otac bio živ. Uz pomoć svoje hrabre prijateljice Nike – u tom i uspijeva. Međutim, vremeplov se pokvari i oni “zapnu” u osamdesetim godinama u zagrebačkom kvartu Črnomerac.

Inspiracija za roman

U radnji su se spojili autobiografski podaci autora Krešimira Butkovića i njegovog brata, koji su u osamdesetima bili djeca. Dječak Borna je njegov nećak, a iz njegove želje da još jednom vidi svog oca –  našao je i inspiraciju za ovaj roman.

Kako sam autor kaže: većina likova je stvarna i posveta mojoj škvadri u mladosti.

Predstavu prema dramatizaciji Nine Skorup režira Ivan Leo Lemo. Scenografkinja je Vesna Režić, kostimograf Marko Marosiuk, autor glazbe Zvonimir Dusper. Igraju: Petar Atanasoski, Dunja Fajdić, Ante Krstulović, Ana Marija Vrdoljak, Berislav Tomičić, Vini Jurčić, Matej Đurđević i Filip Sever.

Kazalište Žar ptica započelo s projektom inkluzije djece s poteškoćama: ‘Želimo biti otvoreni za svako dijete’

Nina Skorup ističe da se u Borninom vremeplovu na sceni uvodi i tzv. ozbiljne životne teme poput invalidnosti i smrti u dječju svijest odustajući od tabuiziranja i marginalizacije situacija koje ih uključuju, pozivajući odrasle da preuzmu odgojnu ulogu koja usmjerava, vodi i uvodi, (u)tješi i objasni nepoznato i “ozbiljno” bez stigmatizacije.

mšm

Foto: Nikola Zoko