Izazovna školska godina 2020./2021. nije zaustavila srednjoškolce da još jednom pokažu koliko vole i
razumiju statistiku te sudjeluju u Statističkom natjecanju, koje već četvrtu godinu organizira Državni zavod
za statistiku. Računanje, pronalazak točnih podataka i primjenu statistike najbolje je u kategoriji A, za
učenike 3. i 4. razreda, svladala ekipa STATHLETES iz Srednje škole Novska.
Da odlično zna spojiti znanje, kreativnost i igru s podacima, pokazala je i ekipa GIMNACK21 iz Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec, koja je odnijela pobjedu u kategoriji B, za učenike 1. i 2. razreda.
Ove su godine Statističkom natjecanju, koje se odvija kao nacionalna faza Europskoga statističkog
natjecanja, posebno prionule ekipe iz Istre. Naime, među najboljima u obje kategorije našle su se čak tri
ekipe iz naše najzapadnije županije. Drugo i treće mjesto u kategoriji B odlazi u Ekonomsku školu Pula,
gdje je ekipa TIM.2B došla do drugoga, a ekipa TIM.2A do trećeg mjesta. U kategoriji A, na korak do
pobjede bila je ekipa MEC iz Elektrostrojarske škole Varaždin, dok nagrada za treće mjesto i ovaj put svoje
vlasnike pronalazi u Istri, točnije ide u ruke ekipe BINOM21 iz Gimnazije i strukovne škole Jurja Dobrile
Pazin.
Čini se da je Nagrada javnosti posebno draga svima onima koji prate natjecanje jer ih je u ovoj
natjecateljskoj sezoni čak četiri tisuće sudjelovalo u glasovanju, što je znatno više nego u prošloj godini,
kad je je svoje mišljenje izrazilo oko dvije i pol tisuće glasača. Javnosti su se najviše svidjele prezentacije
ekipe MEC iz Elektrostrojarske škole Varaždin (kategorija A) i ekipe ROYALFLUSH iz zagrebačke I.
gimnazije (kategorija B).
Sve navedene ekipe očekuju bogate nagrade koje su i ove godine osigurali sponzori natjecanja –
Agramservis i Smartson trgovine te Zagrebačka škola ekonomije i menadžmenta.
Ono na što su se svi u posljednje dvije školske godine morali naviknuti, u Statističkom natjecanju pravilo je
od prvog dana! Kao i u prethodnim izdanjima, cijelo natjecanje odvijalo se online pa su se razmjena znanja
i kreativnih ideja u primjeni statistike i dalje mogli nesmetano odvijati. Tako je posljednja statistička virtualna
avantura okupila 251 prijavljenu ekipu te 700 sudionika. Dokaz je to da unatoč posebnim okolnostima i
različitim zahtjevima redovite nastave, hrvatski srednjoškolci i njihovi mentori itekako imaju interes odnosno
željni su statističkih izazova. Posebno se tomu raduje komunikacijsko-organizacijski tim DZS-a koji je, s još
jednom uspješnom natjecateljskom sezonom iza sebe, korak bliže ostvarenju dugoročnog cilja – promociji
statističke pismenosti čiji su rezultat mladi statističari koji razumiju brojke i njihovu važnost. Za očekivati je
da će srednjoškolci ostati vjerni pokazivanju svog znanja i odmjeravanju snaga s vršnjacima i u idućim
natjecateljskim sezonama!
bl
Foto: Pixabay ilustracija