Završeni osmoškolci skloni radu u frizerskom salonu odsad će imati opciju školovanja za frizere u trajanju od četiri godine. Program za frizere oko dva desetljeća provodi se na trogodišnjoj razini, i to u 39 srednjih škola u Hrvatskoj, a glavni razlog za godinu dulje, navode nadležni u Ministarstvu obrazovanja, leži u unapređenju programa i profesionalnom razvoju frizera.
Uz dosadašnji trogodišnji program, od jeseni se prvi put uvodi novi dualni model obrazovanja, i to eksperimentalno u šest srednjih škola: u Dubrovniku, Varaždinu, Karlovcu, Virovitici, Splitu i Bujama. One će provoditi program po novom strukovnom kurikulumu izrađenom, prema tvrdnji Ministarstva, u dogovoru s poslodavcima.
Usporedba starog i novog modela pokazuje, međutim, da će učenici koji upišu novi program, unatoč godini školovanja više, imati manje praktične nastave od onih u trogodišnjem programu. Dok frizeri u trogodišnjem programu na praktičnu nastavu u tri godine potroše 2600 sati, oni u četverogodišnjem potrošit će 2369, odnosno 231 sat manje.
Učenici u trogodišnjem programu ukupno imaju 854 sata općeobrazovnog dijela, a učenici u četverogodišnjem gotovo dvostruko više. U Ministarstvu navode kako će “predviđeni ishodi učenja omogućiti učenicima kompetencije potrebne za učinkovito komuniciranje u svijetu rada, kroz osnaživanje komunikacijskih vještina, za upotrebu tehnologija kao temelja digitalne pismenosti, ali i svih ostalih sfera osobnog života budućih frizera”.
Tu se otvara apsurd: budući frizeri učit će, naime, hrvatski jezik sadržajno gotovo jednako kao i gimnazijalci. U prva dva razreda nema nikakve razlike, u trećem i četvrtom su sitne, ali generalno je riječ o – istom kurikulumu. Od frizera će se tako tražiti ista razina kritičkog promišljanja kao i od gimnazijalaca, a jedno od pitanja je i koliko je povijest hrvatskog standardnog jezika (dio sadržaja) relevantna za jednog frizera, donosi Jutarnji list.
FOTO: pixabay
pv/jutarnjilist