/Kreativno ljeto za školarce u Zagrebu: Kroz razigranu atmosferu i pametnu zabavu njeguje se dječja mašta!

Kreativno ljeto za školarce u Zagrebu: Kroz razigranu atmosferu i pametnu zabavu njeguje se dječja mašta!

Centar za kulturu Novi Zagreb organizira besplatne aktivnosti i radionice za djecu i mlade školskog uzrasta tijekom nadolazećih ljetnih praznika. Kreativno ljeto za školarce uz besplatnu Praznionicu trajat će od 24. lipnja do 5. srpnja 2024. svakim danom u navedenim datumskim terminima od 10 do 14 sati.

Kreativne radionice inspirirane su suvremenim, maštovitim i praktičnom umjetnošću: cilj je kroz razigranu atmosferu i pametnu zabavu njegovati dječju maštu, umijeće improvizacije i samostalno osmišljavanje praktičnih ideja, rješenja i načina zabave.

“Pop up art radionice mogu biti inspirirane određenim događajem, godišnjim dobom ili odabranom temom (prijateljstvo, suradnja, ekologija..), a sastoje se od samostalne izrade dječjih rukotvorina, ukrasa ili konstrukcija uz punu animaciju voditelja. Radionica će se baviti dizajniranjem i primjenom nekoliko pop-up sistema, a uz to ugradit ćemo i malene LED diode u mehanizam kako bi pojačali dojam volumena odnosno trodimenzionalnosti objekta/forme te izazvali druge prostorne efekte. Većinu znanja steći ćemo praktičnim iskustvom oblikovanja, najbolje i najbrže učimo putem pokušaja i pogrešaka. Tako ćete najviše naučiti o stvaranju papirnatih umjetničkih djela. Uživajte u stvaranju objekata s kojima se možete igrati”, poručuju organizatori.

Voditeljica radionica je Paula Bučar. Rođena je 1986. godine u Zagrebu. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu na Nastavničkom odsjeku 2015. godine. Bavi se scenografijom i kazališnom rasvjetom. Aktivna je članica Radione – Zagreb Makerspace-a u sklopu kojeg aktivno sudjeluje u izlagačkom i edukativnom programu laba. Osmišljava i vodi radionice paper engineering-a, bavi se 3D modeliranjem u Blenderu.

M-STEAM radionice i Igraonica

Edukativne i zabavne radionice za djecu. Što je to STEAM? STEAM je akronim nastao u SAD-u, početna slova akronima označuju engleske riječi Science (znanost), Technology (tehnologija), Engineering (inženjerstvo), Art (umjetnost) i Mathematics (matematika).

Program: 1. dan – Dash roboti, Upoznavanje s Dash robotima i njihovo programiranje putem tableta; 2. dan – Osmo awbie, Putem aplikacije Osmo awbie i IPAD-a učenje osnova programiranja; 3. dan – M-tiny roboti, Upoznavanje s M-tiny robotima i njihovo programiranje putem joysticka i naredbi; 4. dan – Lego WeDo, Korištenje Lego WeDo setova i slaganje jednostavnih projekata poput puža, vjetrenjače i robota te njihovo upravljanje putem tableta i pokretanje putem elektromotora; 5. dan – Galileo i Osmo masterpiece, Korištenje Galileo robota te crtanje pomoću njih. Također crtanje pomoću aplikacije Osmo masterpiece.

Igraonica društvenih igara: Nisu sve društvene igre stvorene podjednako, ali postoji puno opcija koje djeci mogu pružiti izvrsne lekcije. Neke od vještina koje igranje društvenih igara zahtijeva: kako komunicirati, poštivati (slijediti) pravila, ostati sjediti, strpljenje, naučiti gubiti (i pobijediti), čekanje na svoj red, iskrenost, timski rad, razmišljanje izvan okvira, kako biti proaktivan i predviđati buduće događaje, kako uživati u procesu. Igranje društvenih igara, djeci omogućuje da vježbaju kognitivne vještine koje će biti presudne za njihov uspjeh u životu. Igranje društvenih igara dovodi do poboljšanih kognitivnih funkcija kao što su rješavanje problema, logike, razumjevanja, pamćenja, planiranja, pažnje i rast IQ-a.

Gombaonica: Jednostavne sportske igre i ping pong.

Foto: Pixabay, ilustracija

Playstation i Nintendo igraonica

Istina je da igranje videoigara ima svoje prednosti i lijepe, pozitivne strane. Evo nekih:

1. Pomažu protiv rastresenosti: i to posebno ako, kažu oni koji se u to razumiju, izaberemo takozvane “akcijske igrice”. Naša usredotočenost na različite faze igre može biti korisna i u drugim životnim okolnostima, kada će biti potrebna naša usredotočenost kako bismo iskoristili svoje mentalne sposobnosti. Zamislite samo koliko je važno biti koncentriran i usredotočen dok rješavamo domaće zadaće, matematičke zadatke, čitamo lektiru ili obavljamo koju drugu školsku obvezu.

2. Povećanje vizualne prodornosti/oštrine: vrijeme vizualne reakcije postaje kraće, a naše oko brže, što bez sumnje predstavlja prednost što se tiče naših bržih gibanja u različitim prigodama.

3. Upoznavanje novih ljudi i stjecanje prijatelja: Ako igramo igrice u Centru postoji velika mogućnost da ćemo upoznati nove ljude, steći nove prijatelje, pa čak i ako ti ljudi žive daleko od nas, što je često potpuno novo, a i ugodno iskustvo svakome od nas.

4. Uče nas nešto novo o životu: Virtualne igre čiji su subjekti na primjer životinje mogu nas naučiti kako se ponašati ispravno, kako usvojiti nove načine i nova pravila postupanja i suživota s domaćom životinjom, ljubimcem i kako se brinuti o njemu.

5. Pomažu logici bržeg rješavanja problema: Igre poput slagalica (“puzzle”) ili pustolovne igre, kao i igre riječima, mogu nam pomoći u razvitku sposobnosti vezanih uz brže rješavanje problema (ono što u svakodnevnom govoru s prijateljima nazivate “problem solving”), kao i sposobnosti logičkoga zaključivanja. Primjerice, poznata sudoku igra je koja znatno povećava tu vrstu sposobnosti.

Ima li što loše u zabavi?

6. Mogu se koristiti za pomoć u odgoju i obrazovanju: Istraživanja su pokazala da djeca koja dio svojega slobodnog vremena provode igrajući videoigre odgojnoga i obrazovnoga sadržaja pojačavaju svoje spoznajne sposobnosti – i to brže od drugih! Oni misle da je zapravo riječ o “triku” onih koji su za vas smislili te pametne igre: dok se vi igrate niti ne znate da zapravo učite!

7. Videoigre su jako zabavne: Ima li što loše u zabavi – lijepoj, opuštenoj i korektnoj? Nema.

Devetogodišnji Petar ponovno je državni prvak u mentalnoj aritmetici Aloha: ‘Sanjao sam dobar rezultat’

Program je podržan od Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo. Prijave su obavezne za svaki dan zbog ograničenog broja djece putem maila czk@czk-novi-zagreb.hr 

mšm

Foto: Centar za kulturu Novi Zagreb