/Niko Čuturić je postao omiljeno lice, no nije mu uvijek bilo lako: ‘Kroz svoju traumu danas pomažem drugima’

Niko Čuturić je postao omiljeno lice, no nije mu uvijek bilo lako: ‘Kroz svoju traumu danas pomažem drugima’

“Mnogima se dogodila situacija da su bili depresivni u jako ranoj dobi. Mislim da nitko ne bi htio proživljavati ono što sam ja proživljavao, ali i drugi poput mene. Super je da o tome danas možemo pričati i što možemo nekome pomoći”, rekao nam je mladi influencer Niko Čuturić. Ovaj popularni TikToker i omiljeni Zagrepčanin na društvenim mrežama već duže vrijeme osvaja pratitelje svojom karizmom i duhovitošću. Vječna inspiracija mu je vlastita majka koju glumi u svakodnevnim situacijama, s kojima se brojni mogu poistovjetiti.

Iako je njegov Instagram profil ‘kojeNiko’ prepun smiješnih videa, Niko hrabro progovara i o teškim temama poput vršnjačkog nasilja koje se i njemu događalo u srednjoj školi. Po struci je grafički dizajner, radio je i u marketingu, a na društvene se mreže, na kojima ga danas prati oko 140 tisuća ljudi, odlučio spontano u trenutku kada nije mogao pronaći posao. Simpatičnog i vedrog Niku smo uhvatili na 2. konferenciji INFLU FEED, u organizaciji medijske kuće Motus Media, koja je u utorak u zagrebačkom CineStaru u Z Centru ponovno otvorila vrata najistaknutijim domaćim influencerima, digitalnim stručnjacima i ljubiteljima društvenih mreža.

Niko je na ovoj konferenciji sudjelovao i prošle godine, a odlučio se ponovno odazvati. Na panelu “Ovo je stvarno važno” podijelio je priče iz svog života, kao i situacije u kojima se našao te otkrio koje brendove ne bi nikada promovirao. Tema je bila kako influenceri mogu koristiti svoju platformu za podizanje svijesti o važnim društvenim pitanjima.

U intervjuu za Generaciju upitali smo ga o moći društvenih mreža danas, djeci i mladima na internetu, negativnim komentarima s kojima se susreće u svom poslu, vršnjačkom nasilju i kampanji koju je provodio kako bi ukazao na ovaj problem te što bi poručio mladima, posebice onima bi voljeli krenuti njegovim putem i postati influenceri.

‘Nije istina da muškarci moraju biti jaki’

Za početak, kako to da ste se odlučili ponovno odazvati na konferenciju INFLU FEED?

Prošle godine mi je bilo baš super. Uz to, jako volim pričati (smijeh). Prošli je put bila drugačija tema, dok je ovaj put naglasak bio na metalnom zdravlju i druge stvarima koje su bitne za mlade danas, tako da mi je bilo drago što sam mogao ponovno sudjelovati.

Otvoreno ste govorili o svojim problemima s mentalnim zdravljem. Nažalost, danas je česta percepcija da muškarci ne bi trebali javno govoriti o tako osjetljivim temama. Kako to da se ipak odlučujete javno izlagati, unatoč negativnim komentarima koje ste doživjeli?

Više me nije briga za takve ljude. Te hejterske komentare nastojim ignorirati. Kada sam krenuo u sve ovo previše sam se obazirao na njih i razmišljao sam o tome što će netko reći na ovo ili ono. Na kraju sam zaključio kako to nema smisla. Važno je biti svoj i to je to. Možda pomognem i nekom drugom muškarcu da istupi sa svojom pričom.

Slažem se da vlada jedna kriva percepcija. Svi muškarci koje poznajem uvijek su glumili da su jači, da ne plaču i govorili da im se ne događa ništa ozbiljno, i to je nagori dio svega. Vlada percepcija da djevojke mogu plakati, a muškarci moraju biti jaki, što uopće nije istina. Svi imamo osjećaje i u redu ih je iskazati javno.

‘Nisam bio ovako otvoren’

Ističete kako vam je važno popularnost na društvenim mrežama koristiti za relevantne teme. Jedna od njih je vršnjačko nasilje koje ste i sami doživjeli kao školarac. Možete li nam reći više o svojim iskustvima i kampanji protiv vršnjačkog nasilja u kojoj ste sudjelovali kao influencer?

Da, ponosan sam na kampanju Hrvatskog telekoma “Pa-pa bullyingu” u kojoj sam sudjelovao. Snimili smo šest videa sa šest drugačijih influencera i tema. Neke od njih su bile LGBT status, govor mržnje te materijalni status, odnosno kritike na odijevanje kod mladih. Dotaknuli smo se puno tema i jako je bilo fora čitati komentare ljudi koji su se odlično odazvali i reagirali na kampanju. Ne znam jesmo li napravili veliku promjenu, ali svakako smo potaknuli raspravu o tome, što je najbitnije od svega. Od toga krećemo dalje.

U školskim danima nisam bio pretjerano sretan. Nisam bio ovako otvoren kao što sam sada i nisam volio toliko pričati. Sada sve te stvari ponekad ponovno proživljavam, ali drago mi je što na ovaj način mogu pomoći drugima. Svaki školarac ima neki tamni period i dobro je da pričamo o tome. Mnogima se dogodila situacija da su bili depresivni u jako ranoj dobi. Mislim da nitko ne bi htio proživljavati ono što sam ja proživljavao, ali i drugi poput mene. Super je da o tome danas možemo pričati i što možemo nekome pomoći. Nažalost, ja sam svoje proživio, ali drago mi je što kroz svoju traumu mogu pomoći drugima.

Kakva je, po vašem mišljenju, moć društvenih mreža danas? Sve više djece i mladih još od osnovne škole prate društvene mreže, a neki već imaju i svoje profile. Je li to pametno i koja dob je primjerena za upuštanje u takve aktivnosti?

Smatram da nije dobro da dijete bude na društvenim mrežama, a posebice kao influencer. Primjerice, to nikako nije dobro za dijete od 12 godina. Razlog je taj što si izložen groznim komentarima. Ljudi su bezobrazni i nemaju obzira prema nikome, pa tako niti prema djeci, a komentarima te samo žele uništiti. Zato je dobro pronaći granicu kada bi se djeca mogla početi baviti društvenim mrežama.

Ja sam profil na društvenim mrežama imao već sa 12 godina. Otvorio sam profil na Facebooku i tamo mi nije bilo ugodno. No, tada sam bio jako mali i nisam se znao nositi s nekim stvarima. Sada sam puno stariji i mudriji pa se bolje snalazim u tom svijetu društvenih mreža, no djeca to još ne znaju. Zato se bolje od svega toga maknuti. Smatram da bi se do prvog razreda srednje škole trebalo čuvati Instagrama i svega toga jer si tada u nekoj najranjivijoj dobi. Iako ni tada nisi zreo. Važno je da djeca prožive djetinjstvo.

Foto: Generacija.hr

‘Ne obazirite se na negativne komentare’

Za kraj, što bi poručio mladima danas? Kako da pametno koriste društvene mreže i je li teško biti influencer?

Ok je biti na društvenim mrežama, no samo nemojte slati krive poruke i nemojte se obazirati na ružne komentare. Ako ulazite u sve to, budite svjesni u što ulazite.

Smatram da je teško biti influencer, ponajviše zbog glupih komentara i bezobraznih ljudi. Ovo ostalo što nosi taj posao je jako lijepo. Ne mogu reći da mi je loše. Upoznao sam prekrasne ljude i zbog toga bih sve ovo opet ponovio.

Maja Šubarić Mahmuljin

Foto: Generacija.hr