/‘SVJETSKI DAN UČITELJA’ Koje su to sličnosti koje učitelji imaju s učenicima? Jedno im je zajedničko

‘SVJETSKI DAN UČITELJA’ Koje su to sličnosti koje učitelji imaju s učenicima? Jedno im je zajedničko

Učitelji imaju važnu ulogu u životu svakog pojedinca, pa tako i cijelog društva. Upravo zato rad i odgovornost učitelja i nastavnika prepoznati su kao ključni za razvoj društva. Kako bi podigli svijest o njihovom značaju, svakog 5. listopada obilježava se na svjetskoj razini Dan učitelja, koji je UNESCO proglasio prije više od 28 godina.

Svi oni koji su se barem jednom našli u ovoj ulozi prenošenja znanja drugima znaju kako to nije nimalo lak zadatak, a odgovor na pitanje “Kako prenijeti svoje znanje drugome?” kažu učitelji, pitaju se svaki dan. Osim želje za znanjem, učitelji i učenici danas sličniji nego što mislite. U razgovoru s učiteljima i učenicima pronašli smo njihove sličnosti. Tako smo otkrili da su i jedni i drugi uzbuđeni oko prvog dana škole, da im je najvažnije da se u školi dobro osjećaju, da žele biti prihvaćeni, usmjereni su na to da ostvare uspjehe, također kako i učitelji moraju svakodnevno učiti i biti u korak s novim tehnologijama i metodama učenja, ali i da im je zajedničko to da im je ponekad teško ustati ujutro, kao i imati koncentraciju cijelo predavanje.

“Želimo biti škola u kojoj se i učenici i učitelji osjećaju kao doma, u kojoj mogu reći svoje mišljenje, a isto tako i pokazati svoje interese. Iz vlastitog iskustva i učenika i učitelja, naučila sam koliko atmosfera utječe na motivaciju za radom i ostvarivanje uspjeha. Baš zato stvorili smo u našoj školi poticajno okruženje u kojem, kako kažu polaznici, uče, a i da ne primijete, a učitelji rade, a da nemaju osjećaj rada. Zadovoljni i veseli učitelji i učenici najbolji su nam pokazatelji uspjeha i ostvarenih ciljeva”, svoje iskustvo ispričala je Alexandra Chioureas Posković iz Američkog instituta.

Brojna istraživanja pokazuju kako ljudi najbolje uče kroz stvari koje ih zanimaju. Takav tip učenja ima i Američki institut, škola engleskog jezika, čije se učenje temelji na projektima i interesima kako bismo ublažili stres i pritisak koji dolazi uz ideju “škole”. Njihov je cilj da se učenici osjećaju ugodno i da imaju lekcije koje su relevantne kako bi ono što su naučili na nastavi mogli koristiti u svojim životima. Tamo se, kako kažu i učenici i učitelji, osjećaju baš kao doma jer uče u malim grupama, uz kavu ili čaj, na stolicama, ali i u naslonjačima, kroz razgovor i aktivnosti oblikovane prema interesima grupe.

Tako se u ovoj školi uči i kroz aktivnosti poput kuhanja, debate o aktualnim temama, igre, filmove, sportske utakmice i brojne druge aktivnosti koje omogućuju potpunu kreativnost i fleksibilnost rada, u koje onda učitelji uključuju lekcije gramatike i vokabulara za usvajanje cjeloživotnog znanja.

mšm

Foto: Američki institut