/Djeca i mladi uče o različitostima: Pruža im se prilika da pobliže upoznaju svijet gluhoslijepih osoba

Djeca i mladi uče o različitostima: Pruža im se prilika da pobliže upoznaju svijet gluhoslijepih osoba

„Super je bit’ različit!“ naziv je projekta kojim Hrvatski savez gluhoslijepih osoba Dodir kroz iskustvene, interaktivne radionice educira djecu i mlade u odgojno-obrazovnim ustanovama predškolskog,  osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja te na taj način podižemo svijest o gluhosljepoći i hrvatskom znakovnom jeziku.

Provedba jednogodišnjeg projekta započela je u rujnu prošle godine, a sve aktivnosti sufinancirane su sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.

“Što znači biti gluh, nagluh ili gluhoslijep? Kako komunicirati ako ne vidiš i ne čuješ? Što je to znakovni jezik? Pitanja su to na koja odgovaramo na interaktivnim radionicama pod nazivom ‘Mala škola znakovnog jezika’, kako bismo vas upoznali sa svijetom gluhoslijepih, gluhih i nagluhih osoba, njihovom kulturom i različitim načinima komunikacije – prije svega znakovnim jezikom. Kroz radionice razbijamo predrasude o gluhoslijepim, gluhim i nagluhim osobama i budimo zanimanje za njihov poseban svijet, za njihove potrebe te potičemo prihvaćanje i uvažavanje različitosti”, rekli su nam iz Saveza Dodir.

Kroz iskustvenu, interaktivnu radionicu “Budi ja” posjetitelji će dobiti priliku da pokušaju “obući cipele” gluhoslijepih osoba i barem konkretnije pretpostave što znači imati istovremeno oštećenja i sluha i vida. Svi zainteresirani pokušat će se, uz pomoć štapa, poveza za oči, naočala koje simuliraju različita oštećenja vida i čepića za uši kretati samostalno i uz pomoć prevoditelja za gluhoslijepe – s ciljem da se upoznaju s gluhoslijepim osobama i svakodnevnim problemima s kojima se one susreću.

Brojni pozitivni komentari

Više o radionicama rekla nam je Andrea Palijaš, voditeljica edukacija u Savezu Dodir: “Kroz samo provođenje naših radionica ‘Budi ja’ i ‘Mala škola znakovnog jezika’, primijetila sam kako su iste djeci i mladima uistinu zanimljive. Izuzetno je važno da ih prilagodimo njihovom uzrastu, ali i da se prilagodimo svakoj grupi, svakom razredu, svakom djetetu i učeniku.”

Napomenula je kako su dosad dobili brojne pozitivne komentare, kako djece tako i stručnog osoblja odgojno-obrazovnih ustanova, njihovih odgojitelja i učitelja.

“Smatram kako nam puno govori sama činjenica da smo u neke odgojno-obrazovne ustanove pozvani već dva ili tri puta ponovno nakon što smo održali prvotnu radionicu. Također, vjerujem kako djeci radionice pružaju lijepo i pozitivno iskustvo te da će kroz njih steći nova iskustva i znanja”, poručila je za kraj Andrea Palijaš.

Maja Šubarić Mahmuljin

Foto: Savez Dodir