U četvrtak počinje projekt s ciljem destigmatizacije traženje psihološke pomoći kako bi se potaknulo ljude da bez ustezanja zatraže psihološku pomoć ako im je potrebna. Ideja i namjera projekta je da se u Hrvatskoj na jednom mjestu okupe sve inicijative po pitanju psihološke pomoći.
Voditelj i osnivatelj projekta jest Udruga PROMENTZ, u suradnji s javnim institucijama te drugim pouzdanim pružateljima usluga psihološkog savjetovanja na području Republike Hrvatske.
“Namjera je bila stvoriti platformu koja bi ujedinila sve dosadašnje inicijative i pružila jedno, pristupačno, moderno, user-friendly mjesto na kojem svatko može dobiti informacije vezane uz mentalno zdravlje i psihološku pomoć”, rekli su organizatori iz udruge PROMENTZ – Igor Mikloušić, Tena Cuculić i Jelena Babić.
“Ideja je nastala za vrijeme karantene. U zajedničkom razgovoru, zaključili smo kako je od velike važnosti učiniti dostupnim sve informacije vezane uz psihološku pomoć građanima. Od privatnih terapija, do besplatnih telefona za psihološku pomoć, radionica, publikacija, edukacija… postoji niz odličnih i hvalevrijednih inicijativa u RH. Naš cilj je bio jednostavan: proširiti glas o njima”, nadodaju iz udruge PROMENTZ.
Gotovo svi barem jednom smo se suočili sa situacijom da nam je bila potrebna psihološka pomoć. Velik broj ljudi barem se jednom u životu osjetio kao da je pred zidom, na rubu sloma ili je pak osjetilo blage ili teže znakove depresije, anksioznosti i bespomoćnosti.
Na web stranici www.psiholoskapomoc.hr krenula se stvarati baza podataka o svim dostupnim kanalima psihološke pomoći u RH.
Brojni psiholozi, psihoterapeuti i institucije ovdje će komunicirati informacije o svom radu i inicijativama, a snažan marketinški tim koji radi na projektu – Jelen&Jelen, PRababa, Bruketa&Žinić&Grey, 404, Organizacija, Zviz i Dobra Priča pobrinut će se da informacije dođu do svih dobnih skupina, na svim lokacijama diljem RH, te prvenstveno do onih kojima je pomoć potrebna i to – SADA.
Provjerili smo što stoji iza vizualnog identiteta i kampanje projekta.
“Iznimno nam je vrijedno što smo doprinijeli projektu ovakve vrste. Kampanjom ‘Izađi iz tame s osmijehom’ primarno smo željeli ukloniti svaku razliku među nama, te dati do znanja kako je psihološka pomoć stvarno dostupna – u svakom trenutku i svakome od nas. U komunikaciji su korištena lica ‘običnih ljudi raznih dobnih skupina’, a logotip je inspiriran znakom komunikacije koji zamjenjuje slovo O”, govore iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.
U RH imamo niz visoko educiranih, kvalitetnih psihologa, udruga, javnih ustanova, službi i inicijativa, a mnoge nemaju dovoljnu vidljivost. Istovremeno svjedočimo situaciji u kojoj se građani sa psihološkim problemima često nose kroz traženje pomoći od nekompetentnih kanala, kroz neprilagođene oblike ponašanja i/ili kroz konzumaciju opojnih ili ovisničkih sredstava.
Više o projektu “Psihološka pomoć” može se saznati na internetskoj stranici www.psiholoskapomoc.hr ili društvenim mrežama projekta: YouTube kanalu, Instagramu i Facebooku.
bl
Foto: Ines Patričević