Mirko iz Zagreba prošle je godine popustio pod višestrukim pozivima iz jednog privatnog osiguranja i s HZZO osiguranja prešao k njima, jer su mu ponudili policu s B listom lijekova. Mislio je kako se to isplati, jer je kroničar. No, vrlo brzo se pokazalo kako su mu iz osiguranja prešutjeli važnu informaciju o lijekovima i limitu. U Sindikatu umirovljenika Hrvatske naslušali su se slučajeva poput ovog gdje su im se starije osobe požalile kako se osjećaju prevareno i nemoćno.
„Pet kuna manje mjesečno plus B lista lijekova, prava prilika, zar ne? No, već za koji mjesec slijedilo je otrežnjenje. U ljekarni su mi pri podizanju lijeka s B liste rekli da moram platiti, jer sam potrošio limit! Kakav limit, imam dopunsko. No, pokazalo se da nisam čitao ‘sitna slova’ u kojima piše sve ono što mi nisu rekli, što su podlo prešutjeli. Limit je bio dva pakiranja lijeka s B liste tijekom jedne godine”, priča Mirko.
Nerijetka je to priča kad osiguranici kod HZZO-a prihvate bez promišljanja ponudu nekog od osam postojećih privatnih osiguravatelja na hrvatskom tržištu. Svi u početku vjeruju da su „dobro prošli” a onda shvate da postoji i druga strana priče, odnosno ograničenja na koja nisu računali.
Zove nas Jadranka iz Siska. “Ne možemo pratiti vaše troškove”, rekla joj je službenica njezinog osiguravatelja, jer je zadnje vrijeme češće na pretragama, pa je prešla limit od 3.300 kuna i zbog toga joj otkazuju ugovor o dopunskom zdravstvenom osiguranju.
“Ovako se loše i jadno nisam osjećala ni kad su mi spašavali život. Nesigurno i povrijeđeno. Zar dopunsko osiguranje treba samo zdravim ljudima?”, pita se Jadranka.
Zvonimir iz Splita prije više od dvije godine sklopio je s osiguravajućom kućom Uniqa ugovor o dopunskom zdravstvenog osiguranju koje je uredno plaćao 65 kuna mjesečno, no Uniqa mu je otkazala ugovor.
„Kad sam potpisao ugovor, bio sam u potpunosti zdrav i nisam znao da se ne smijem mi razboljeti, jer da sam to znao, sigurno s njima ne bih potpisivao ugovor”, rekao je Zvonimir i objasnio kako je obolio od Chronove bolesti zbog koje je veliki dio prošle godine proveo u bolničkom krevetu.
I onda ga je nazvala službenica osiguranja i obavijestila kako mu neće produljiti ugovor o dopunskom zdravstvenom osiguranju zbog prekoračenja limita. Samo su mu hladno poručili kako im je neisplativ kao stranka. O postojanju ikakvog limita nije bio obaviješten prigodom potpisivanja ugovora, a niti su mu kasnije pismeno obrazloženo otkazivanje.
„Čim su me obavijestili, otišao sam u HZZO i oni su mi odmah dali dopunsko osiguranje, jer kod njih nema nikakvih ograničenja”, zaključio je, a osiguravatelj nam odgovara da je točno da su izvršili procjenu rizika i raskinuli ugovor.
Slično je doživjela i Petra.
“Onkološki sam pacijent i zato su mi otkazali uslugu. Nisu pristali ni na moj prijedlog da mi povećaju cijenu police, ali sada se pitam zašto mi onda nisu vratili barem dio mojih uplata, s obzirom na to da godinama nisam trošila ništa”, kazala je Petra.
No, neki imaju i bolja iskustva, pa tako Katarina Miklečić Donadini iz Splita govori kako su je nakon dugogodišnjeg dopunskog kod Croatia osiguranja drsko odbili dalje osigurati zbog preboljenog karcinoma.
„Prešla sam u Uniqu, predočila nalaze i ugovorila s njima. Plaćam nešto veću premiju, jer ipak sam rizični osiguranik, ali nam je odnos korektan i ja sam zadovoljna”, zaključuje.
Poslušajte one koji su svjedočili na Facebook stranici Sindikata umirovljenika Hrvatske, gdje je „prijatelj” Dragoslav Tomić dobro obrazložio:
„Privukli su vas niskim cijenama, kako ste naivni! Ako HZZO i poveća cijenu dopunskog, najbolji je osiguratelj na ovom prostoru.”
Završna poruka umirovljenicima je jasna, nemojte nasjedati na telefonsku prodaju ni mobitela, „jeftine struje”, ali niti privatnih osiguravatelja dopunskog zdravstvenog osiguranja. Budite oprezni, piše SUH.
Jasna A. Petrović
Foto: Pixabay










