/LIJEPA PRIČA IZ ZADRA Nitko se ne raduje nastavi kao on; dječak s Down sindromom upisao redovnu srednju školu

LIJEPA PRIČA IZ ZADRA Nitko se ne raduje nastavi kao on; dječak s Down sindromom upisao redovnu srednju školu

Možda se ni jedno dijete ne raduje početku školske godine, učenju i novim prijateljima kao Ivan Periša, dječak s Down sindromom koji za nekoliko dana, nakon završene redovne osnovne škole, kreće u Poljoprivrednu, prehrambenu i veterinarsku školu Stanka Ožanića, piše Zadarski list.

Ivan je drugo dijete iz Zadarske županije koje je upisalo redovnu srednju školu za zanimanje pomoćni cvjećar, a tu se krije i njegova dodatna motivacija. U školi ga čeka najbolja prijateljica, Korina Radman, djevojčica s Down sindromom koja je prva u Zadru upisala redovnu osnovnu školu, a potom i srednju.

Dugogodišnji trud i rad

Ivanov upis, jednako kao i Korinin, rezultat je dugogodišnjeg truda i rada koji su u njega uložili majka Suzana i otac Ante.

“Za djecu s Down sindromom jako puno znači pohađanje redovitih vrtića i škola jer oni uče kopiranjem. Kad su okruženi djecom koja imaju veće sposobnosti od njih, puno brže napreduju. I zato se naša udruga zalaže za integraciju djece s Down sindromom u redovite sustave i to što je moguće ranije. To je dobro i za ostalu djecu jer oni možda i više dobivaju od naše djece nego ona od njih”, kaže Ivanova majka Suzana, ujedno i predsjednica Udruge za Down sindrom Zadarske županije.

Ivan je prva četiri razreda završio u Područnoj školi Krune Krstića na Ploči, a ostale razrede u OŠ Stanovi. Njegova majka ističe kako su imali samo pozitivna iskustva s učiteljima, ali i s djecom i roditeljima.

“Imali smo veliku sreću što smo uspjeli dobiti istu asistenticu sada već petu godinu. Ivanu puno znači što s njim u novu sredinu i pred nove izazove ide netko koga dobro poznaje i tko jako dobro poznaje njega”, rekla je Ivanova majka izražavajući zahvalnost i Zadarskoj županiji i Gradu Zadru što su sva djeca iz udruge dobila asistente na vrijeme.

Kako bi sve još bolje funkcioniralo, predlaže da se pokuša iznaći model kojim bi djeca zadržala svoje asistente dok se školuju. Asistenti, naime, potpisuju ugovor za svaku školsku godinu pa se zna dogoditi da djeca svake godine dobiju drugog asistenta.

bl

Foto: Unsplash