Ilustrator i umjetnik Davor Bakara rođen je i živi u Stuttgartu, a obitelj mu je porijeklom s dubrovačkog područja. Popriličnu su pažnju na društvenim mrežama izazvale njegove ilustracije Dubrovnika, grada u kojemu često zna boraviti i koji ga inspirira na dnevnoj bazi. Te su ilustracije, reći će, ujedno i njegovi najosobniji, najintimniji radovi. Ima međunarodnu karijeru, radio je, među ostalim, za Der Spiegel, Smithsonian i Wired.
Rođen je i odrastao u Njemačkoj, no hrvatski jezik govori solidno. U Njemačkoj se i školovao, prvo u klasi Heinza Edelmanna, dizajnera koji je međunarodno prepoznat po psihodeličnim plakatima šezdesetih i sedamdesetih godina, a potom kod Niklausa Troxlera. Troxler ima gotovo pa kultni status među ljubiteljima jazza, a podsjetimo da smo njegove plakate imali priliku nekoliko puta vidjeti i u Zagrebu.
Iako se bavi širim rasponom ilustracije, ona novinska mu je, kaže u razgovoru za Jutarnji list, najdraža i najvažnija: “Novinska ilustracija je bila razlog moje specijalizacije, kao i želje da se školujem kod profesora Edelmanna. Dosta ljudi zna crtati, no relativno malo ih zna napraviti konceptualnu ilustraciju, odnosno, osmisliti vizualni koncept za jednu, zadanu temu. A to je presudno ako mislite surađivati s art direktorima, naročito u Americi”.
Na suradnju je Bakaru pozvao jedan bivši studijski kolega koji je u to doba radio kao art direktor za Wired. “Članak je pisao poznati novinar Jeff Jarvis i u njemu je bila riječ o digitalnoj revoluciji u medijima, na poslovnom tržištu i u svakodnevnom životu. Urednici američkog časopisa Smithsonian vidjeli su Bakarin rad u Wiredu, svidio im se i pozvali su ga na suradnju. Za njih je, pak, radio nekoliko portreta, među kojima i onaj znamenitog američkog umjetnika Jeffa Koonsa: “Zadatak je bio da se uz tekst objave i crtani portreti suradnika koji su pisali o različitim temama. Koons je bio jedan od autora u tom izdanju”.
Budući da ga najviše zanima novinska ilustracija, sudjelovao je i na natječajima za naslovnice The New Yorkera: “Art direktorica naslovnice Françoise Mouly pokrenula je taj natječaj, no to nije bio službeni natječaj ovog časopisa, koji izuzetno cijenim, u kojemu objavljuju najbolji ilustratori, novinari, fotografi, pisci. Na stranici Blown Covers pokazali su izbor najboljih radova. Jednom sam bio na drugome mjestu”.
Na službenoj stranici Davora Bakare može se pogledati i nekoliko radova koje je napravio, kako kaže, za svoju dušu, a uz spomenute dubrovačke.
Prizori iz Dubrovnika koje crta izazvali su, dakle, popriličan interes na društvenim mrežama. Objašnjava što ga je inspiriralo na ovaj ciklus radova, koji su u pravilu nastali u crnobijeloj tehnici: “Shvatio sam da, dok crtam prizore iz Dubrovnika, više koristim sjene i tamne boje nego na bilo kojim drugim ilustracijama. Nastavio sam raditi u tom stilu i počeo crtati zgrade, pjacu i druge motive uživo u gradu”, rekao je.
FOTO: davorbakara.com
pv/jutarnjilist