Iva Erić trenutačno piše diplomski rad na Arhitektonskom fakultetu, ali njezina su prava strast kuhanje i slastice. U godinu dana isporučila je 100 torti i na tisuće cupcakesa, makrona i eklera koje radi u bezbroj kombinacija. Torte su visoke, privlačne, drukčije, a Iva smatra da je otkrila savršenu kombinaciju za čokoladni biskvit koji čini bazu većine torti. Počela je u maminoj kuhinji, iskoristila Instagram i danas ima svoj biznis – pokrenut iz strasti.
Betonska torta? Svemirska torta s grafovima s burze? Stomatološka torta? Zvuči pomalo pomaknuto – i jest. Prema njenim idejama i kreacijama reklo bi se da se radi o umjetnici školovanoj upravo za izradu slastica, ne o studentici arhitekture koja svoj zanat peče sama, piše Jutarnji.hr.
Iva je prije studija pohađala matematičku gimnaziju, a za sebe kaže da je analitički tip osobe s izraženom kreativnošću, što objašnjava odabir studija. Jedina zamjerka koju ima na studij jest ta da arhitektura ima određena pravila koja kočne njezinu kreativnost. Stoga je Iva odlučila da neće zanemariti potrebu da se kreativno izrazi.
Kuhati je počela još u osnovnoj školi. No prekretnica se dogodila kada je počela pripremati rođendanske torte prijateljima. Vrlo je brzo uvidjela da torta koja ide nekome za rođendan nije ista kao torta koju bi napravila za sebe. Potrebno je više truda, više kreativnosti. Ubrzo je počela pretraživati razne medije, od YouTubea do Instagrama, pregledavajući kanale blogera koji se bave hranom. Iako je već znala raditi kolače, trebala je naučiti kako ih ukrasiti da izgledaju zaista dobro.
Praksa izrade torti za prijatelje i poboljšavanje svojih recepata i vještine ukrašavanja potrajala je nekoliko godina – do trenutka kada je na jednom rođendanu jedna majka upitala može li kupiti njezinu kreaciju. Do tog je trenutka izrada slastica Ivi bila samo osobni kreativni ispust i veselje kojim se izražavala.
Šlag na kraju
Nije mogla vjerovati da netko želi kupiti njezine slastice. Tada joj se, kako sama kaže, upalila lampica. Odlučila je pokušati – otvorila je Instagram profil na kojeg je postavila već postojeću bazu fotografija svojih radova. Bio je to neobavezujući pokus koji je mogao uspjeti, a mogao je i ostati nezapažen.
Prvi je dan dobila četiri narudžbe. Bio je to dan rođenja Ivinog branda Šlag na kraju, 17. rujna 2017. godine. Bez imalo čekanja, krenula je nabavljati opremu kako bi mogla ispuniti neočekivane narudžbe. Netko bi rekao da se radi o uspjehu preko noći.
Otvorila je Instagram račun, stavila na njega nekoliko fotografija torti i krenula zarađivati. Zatim je otvorila i Facebook račun i sve skupa broji oko 2.500 pratitelja. No iza njenog uspjeha stoji mnogo truda, odricanja i sati provedenih uz svoje omiljene kreacije – torte.
Uz sve više rastući posao sa slasticama, namjerava se baviti i arhitekturom. Uz dobru organizaciju vremena, sve je moguće, zaključuje Iva.
mšm/Jutarnji list
Foto: Pixabay, ilustarcija