Većina roditelja želi pomoći svojoj djeci da budu uspješna u školi. Čini se da bi tate mogli na to utjecati i puno lakše nego što bi očekivali. Odgovor leži u nečem jednostavnom i zabavnom.
Nova studija iz Ujedinjenog Kraljevstva otkriva da djeca ostvaruju bolji uspjeh u osnovnoj školi kada njihovi očevi redovito provode vrijeme u interakciji s njima čitajući, igrajući se, pričajući priče, crtajući ili pjevajući.
Stručnjaci Poslovne škole Sveučilišta Leeds otkrili su da su u obiteljima gdje su očevi redovito komunicirali sa svojom trogodišnjom djecom na ove načine, djeca bila bolja u školi čim su krenuli u školu. Kada su bili uključeni u igru sa svojom djecom u dobi od 5 godina, ta su djeca imala bolje rezultate u dobi od 7 godina, prenosi miss7mama.24sata.
Igra koja ima drukčiju kvalitetu
To je isto istraživanje pokazalo još zanimljivih podataka. Naravno da i mame itekako utječu na djecu, ali na nešto drukčiji način. Naime, dok su očevi imali utjecaj na obrazovna postignuća, mame su imale veći utjecaj na emocionalno i društveno ponašanje djece, pokazalo je istraživanje.
I ne mora to biti cijelo poslijepodne niti se moraš u potpunosti posvetiti djetetu u igri kroz cijeli dan. Čak i samo 10 minuta vremena svaki dan čini razliku, prema ovoj studiji u kojoj su sudjelovale tisuće obitelji s dva roditelja. Dr. Michael Yogman, pedijatar pri Cambridge Health Allianceu u Massachusettsu, istaknuo je da postoje prednosti za djecu kad oba roditelja redovito ostvaruju interakciju s djecom, ali isto tako da ima nešto specifično za same očeve.
“Mislim da očevi također pružaju komplementarno iskustvo igre s djecom, tako da su njihove interakcije malo uzbudljivije i razigranije, čak i u vrlo mladoj dobi”, rekao je Yogman, te dodao da tatina igra obično ima drukčiju, specifičnu kvalitetu.
Zbog svega navedenog je, smatraju stručnjaci, ključno i važno poticati i podržavati očeve da dijele brigu o djetetu s majkom, od rane faze djetetova života.
mšm/miss7mama.24sata
Foto: Pixabay, ilustracija